ارتقای تئاتر در استان با همکاری و حمایت همه دستگاه های فرهنگی محقق می شود
غیاثی ندوشن گفت: معتقدیم که فرقی بین حوزه هنری و ارشاد نیست، مهم این است که نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی از هنر تئاتر در استان حمایت کنند تا این هنر ارتقا یابد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص دومین جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه گفت: جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه یکی از فعالیت های حوزه هنری کشور در سال های پس از انقلاب و از جمله کارهای موفقی بوده که در حوزه تئاتر انجام شده است.
علی غیاثی ندوشن ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه افزود: هنر تئاتر باید بر پایه آموزش و بر اساس تئاتر جوان بنا نهاده شود زیرا جشنواره های تئاتر جوان، دانش آموزی و دانشجویی می توانند نقش بسیار مؤثری را در رشد، ارتقا و توسعه این هنر در جامعه ایفا کنند.
وی اظهار داشت: در کنار جشنواره ها باید کارگاه های آموزشی برگزار و آموزش های تخصصی تئاتر برای هنرمندان جوان به خصوص کسانی که به صورت تجربی در این عرصه فعالیت می کنند، ارائه شود تا سطح تخصصی تئاتر استان ارتقا یابد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این که جشنواره ها در کنار رقابت های هنری دوستانه می توانند در ارتقای سطح کیفی تئاتر استان مؤثر باشند، ادامه داد:  معتقدیم که فرقی بین حوزه هنری و ارشاد نیست، مهم این است که نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی از هنر تئاتر در استان حمایت کنند تا این هنر ارتقا پیدا کند.
غیاثی با اشاره به اینکه تئاتر هنری است که می تواند خیلی از مشکلات و معضلات اجتماعی را حل کند، خاطر نشان کرد: ارتقای هنر تئاتر در استان نیازمند همکاری، همراهی و حمایت همه دستگاه های فرهنگی از جمله حوزه هنری، ارشاد، شهرداری، نهادهای مردمی، صنایع و بخش خصوصی است.
وی افزود: با توجه به این که تئاتر می تواند در زمینه بسیاری از مسائل مبتلابه جامعه پاسخ گو باشد، گفت: یکی از مشکلات فعلی تئاتر استان کمبود سالن و امکانات مناسب جهت تمرین و اجرای نمایش است که امیدواریم مرتفع شود.
این مسئول به همکاری و ارتباط خوب دستگاه های فرهنگی در گذشته و حال اشاره کرد و افزود: یکی از این همکاری ها بهره گیری از ظرفیت های فکری، تخصصی و آموزشی و استفاده از زیر ساخت های موجود است که خوشبختانه تا کنون شاهد همکاری و ارتباط متقابل دستگاه های مختلف فرهنگی در این زمینه بوده ایم.
دومین جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه شامگاه 18 مرداد با معرفی برگزیدگان در مجتمع آموزشی ملاصدرا  یزد به کار خود پایان می دهد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا